Hva er egentlig en opplevelse som skaper verdi?

bloggbilde

19 Feb Hva er egentlig en opplevelse som skaper verdi?

Opplevelser som skaper verdi. Det høres veldig fint ut. Er det bare en markedsføringsslogan eller ligger det noe med substans i det? Når blir en årsfest, en konferanse, et kick-off noe mer enn «bare» et arrangement, og hvorfor er akkurat det så viktig?

Vår filosofi er at alle typer arrangement som våre kunder gjennomfører skal skape verdi for kunden og for deltakerne. Når arrangementene oppfyller den filosofien blir de til opplevelser, ikke «bare» arrangementer. En opplevelse er for oss et strategisk virkemiddel som skal forsterke bedriftens kommunikasjon. Det må henge sammen med bedriftens verdier, strategiske retninger og ønsket etterlatt inntrykk.

For å lykkes med dette må hensikt og mål med arrangementet være tydelig i forkant. Skal man f.eks. så eller forankre ideer, diskutere et viktig tema, markere en milepæl eller motivere til fremtidig endring må arrangementets røde tråd og virkemidler bygge opp om det.

Hvis du adopterer vår måte å tenke på så hører ikke opplevelsen hjemme på kostnadsbudsjettet. Det er en investering som, når den gjennomføres riktig, skaper verdi. Verdi i form av en kortsiktig og/eller langsiktig gevinst for din bedrift. Det krever litt mer av både deg og oss. Det krever fokus på både detaljene og det store bildet. Det krever at budskapet fungerer sammen med andre kommunikasjonstiltak som iverksettes. Nå tror du sikkert at dette er vår måte å si at du må bruke mer penger på den enkelte opplevelsen. Dette handler ikke om størrelsen på budsjettet, gode opplevelser kan skapes på alle kostnadsnivåer. Dette handler om hvordan vi sammen skaper maksimal effekt av det budsjettet som er satt av til opplevelsen.

Sammen med våre kunder tilstreber vi alltid å skape opplevelser slik som vi definerer begrepet. Det stiller en del krav til at vi som organisasjon, i tillegg til å være dyktige innenfor faget vårt, er ydmyke og flinke til å lytte til kundene våre. Ring meg gjerne hvis du vil vite mer så tar vi en kopp kaffe, det er alltid en Possibility 🙂

 

Mvh Harold Sletten, administrerende direktør